poniedziałek, 13 czerwca 2016

DIY zakładka do książki z łapaczem snów (wersja "Harry Potter")

Witajcie!
Dzisiaj kolejne zakładkowe DIY! Ponieważ była piękna pogoda to z moją pracą wyszłam na dwór i Wam też to polecam. :) Stwierdziłam, że jeszcze nie zrobiłam sobie zakładki z łapaczem snów i muszę jak najszybciej to nadrobić, ponieważ uwielbiam ten motyw. Oczywiście jak to ja dodałam małe akcenty związane z "Harrym Potterem". Mam nadzieję, że Wam się spodoba i skorzystacie z pomysłu lub zainspiruje on Was do wymyślenia własnej zakładki.
To zaczynamy!


Do wykonania potrzebujemy:

  • kawałek czarnego papieru technicznego,
  • biała, cienka wstążeczka,
  • dziurkacz,
  • kredki,
  • nożyczki,
  • linijka,
  • ołówek, gumka, temperówka (opcjonalnie),
  • inspiracje.



Zaczęłam od narysowania kształtu przy pomocy ołówka i linijki. Wymiary macie podane na zdjęciu, ale oczywiście możecie je zmienić wg własnego uznania.




Następnie wycięłam kształt przy pomocy nożyczek (jak łatwo się domyśleć) i starłam wcześniej narysowane ołówkiem linie pomocnicze gumką.




Dalej postanowiłam poszukać inspiracji na Instagramie. 




Rysowanie łapacza snów rozpoczęłam od odrysowania kółka od nakrętki kremu do opalania. Oczywiście możecie użyć innego przedmiotu, który macie pod ręką, albo jeśli potraficie to narysować kółko odręcznie. Polecam zrobić to ołówkiem w razie potrzebnych poprawek.




Następnie ołówkiem dalej szkicuję łapacz. Tym razem pogrubiam okrąg dodatkową równoległą linią, dorysowuję sznurki i zaczynam rysować piórka. Nie umiem Wam wytłumaczyć jak dokładnie narysowałam te sznurki wewnątrz okręgu. Robiłam to po prostu patrząc się na zdjęcie. Powinien Wam wyjść taki kwiatek, którego płatki nachodzą na siebie. 




Oto skończony szkic. Jak widzicie harrypotterowe akcenty to małe insygnia i błyskawice w charakterze koralików. 




Zaczynam kolorować najpierw elementy które będą białe, czyli okrąg i sznurki wewnątrz niego (te delikatnie poprawiam). Tam gdzie sznurki się przecinają robię małe kropki. Polecam przed tym lekko wytrzeć ołówek, ale tak, żeby jednak wcześniej narysowany szkic był dobrze widoczny.
Ha ha! Tam w rogu jest kawałek mojej nogi.





Następnie koloruję kolejne sznurki. Zdecydowałam się na miętową kredkę. Przy miejscy, gdzie grubsze wstążki u góry na siebie nachodzą dodaję trochę szarego.




Wszystkie okrągłe koraliki kolorują na burakowo, czy nie wiem jak nazwać ten kolor.




Przyszła chwila na błyskawice i insygnia. Te pierwsze wypełniam żółtym kolorem, te drugie poprawiam szarym.




Teraz piórka. Narysowanie ich nie jest wcale takie trudne. Trzeba rysować kreseczki od wewnątrz na zewnątrz. Należy tylko pamiętać o dobrze zatemperowanej kredce. Jak widzicie powyżej można dowolnie dobierać kolory (ja zdecydowałam się na takie, których już wcześniej używałam), robić paski itp. Chyba najfajniejsza część rysunku.




I jeszcze jedno zdjęcie ze skończonymi piórkami, a tak naprawdę to całym rysunkiem.




Przyszła pora na zrobienie dziurkaczem otwory w górnej części zakładki. W razie wątpliwości gdzie dokładnej polecam spojrzeć na zdjęcie powyżej.




Ostatnim etapem jest zawiązanie białej wstążki. Najpierw ją przewlekamy a potem zawiązujemy supełek (u mnie podwójny).




I to wszystko. Teraz możecie się cieszyć nową zakładką.






Mam nadzieję, że DIY się podobało i wykonacie taką zakładkę lub po prostu zainspirujecie się do wykonania jakiejś zupełnie innej. Zachęcam do kreatywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Wystarczy położyć kocyk na trawie i rozkoszować się słońcem.

Pa



PS Dostałam 6 z egzaminu ze skrzypiec :)

5 komentarzy:

  1. Czy Ty masz wszystkie części HP?
    Omg, ryk, bo mi matka nie kupiii!!!
    xD
    Rili? Mam tylko KF i KT...;(
    Do rzeczy, fajna zakladka. Dodalabym zdjęcie mojej... Ale nie zrobionej, taka jedną dostałam na święta w zestawie z Komnata :) Chociaż nie ma ona nic wspolnego z Harry'm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mam wszystkie. :) Możesz pokazać zakładkę jak chcesz

      Usuń
  2. masz świetnego bloga! nie rozumiem tylko, dlaczego masz tak niewielu czytelników:/

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz wspaniały talen artystyczne cudne !!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje 6 z egzaminu! A tak BTW piękna zakładka, moja nie będzie aż tak śliczna!

    OdpowiedzUsuń